Visningar: 246

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Notera att Patrik Hesselius, mannen som 2009 var den sakkunninga chefskonstruktören under Husmark för den nya sjukreformen, är samma Patrik som nu ska leda Timbros utredning om utredningen av sjukreformen.

Han var inbjuden som talare här men presenterades bara som det senare.

Nu tror jag ju personligen att det inte kommer att ske några större förändringar förrän 2013 när den stora utredningen är klar eftersom det hela ju handlar om att spara in pengar och att man vill låta alla sjuka bli utförsäkrade minst en gång för att, på ett snabbt sätt, sålla bort så många som möjligt.
Och därmed maximera besparingen.
Vilket ju inte minst visas av Kristerssons agerande de senaste dagarna.

Men detta är definitivt ett steg i rätt riktning!

Ska bli intressant att se hur Rapport/Aktuellt kommer att vinkla det hela.

Stort tack tilll alla Er som kom dit!

Kanske finns det ett litet hopp för oss som redan är utförsäkrade, själv är jag det sedan maj 2010. Anses vara för frisk utav FK, men för sjuk - skadad av AF som med min diagnos CRPS 2 inte vågar riskera min hälsa, att ha mig som arbetssökande. Har nu varit utan ersättning  sedan maj 2010.

Bra inslag av Ann i Aktuellt!

Samt en god sammanfattning om frågan av Margit Silberstein.

Gå in gå in på http://svtplay.se/t/102534/aktuellt och kika.

Bra talat! Jag såg dig där, men hann inte prata med dig innan min ork tröt och jag gick hemåt sen. Stor kram från Mia (Smartasmia här) som pratade idag.
Tack AnnChristin!

Tack alla medverkande på seminarium.

Ganska absurd att lyssna på Allianspartier som vägrade att lyssna

på alla experter m.m. som berättade vad utfallet skulle blir av denna

empati befriad reform.

Förhoppningar om förbättringar är det sista som man ger upp!

Bilagor:

Svara på diskussionen

RSS

Aktuellt om sjukförsäkringen

Twingly Blog Search Sjukförsäkringen tspan:3m tspan:3m sort:published Search results for “Sjukförsäkringen tspan:3m”

© 2014   Created by Resurs.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor