Nu orkar jag inte längre, kan inte överklaga själv till kammarrätten, kan helt enkelt inte tänka.

Kan ni rekommendera mig en advokat? Och vad kan det kosta, jag har bara lite pengar kvar och man måste ju äta då och då.

Jag hade tidsbegränsad sjukersättning i 5 år och jag har inte anmält mig på Af i omedelbar anslutning till att sjukersättning upphörde.

I domen konstateras att jag

"inte vidtagit sådana åtgärder som krävs för att återfå min SGI" och att "jag inte har visat att arbetsförmågan vid den tidpunkten var nedsatt med minst 1/4 pga sjukdom.

Det medicinska underlag som har getts in till förvaltningsrätten och som avser sjukskrivning fr o m den 1 april 2010 har utfärdats långt senare och kan inte anses ge tillräckligt stöd för annan bedömning"

Förvaltningsrätten upprepar alltså Fk:s argumentation.

De struntar fullständigt i att min psykiater slutade på kliniken och glömde förlänga min sjukskrivning (den nya läkaren skrev i en senare bedömning att jag borde  ha varit sjukskriven och "oklart varför detta inte skedde"), att jag hade så djup depression att jag inte kunde tänka klart när jag blev utförsäkrad, att jag inte ens visste om jag var sjukskriven eller inte, att jag inte hade den blekaste aning om att jag måste anmäla mig på Af direkt efter utförsäkringen, kort sagt att jag var för sjuk för att anmäla mig på Af och att få min sjukskrivning förlängd.

När jag efter ett tag fick hjälp på psykiatrin så bad jag min  läkare om en retroaktiv  sjukskrivning men han sa att FK inte godtar sådana. När FK krävde en sådan sjukskrivning så fick jag den till slut.  Nu påstår  förvaltningsrätten  att "medicinska underlag har utfärdats långt senare". De beaktar inte heller att jag har en kronisk sjukdom och inte kunde bli frisk på en dag bara därför att reglerna om sjukersättningen har förändrats.  Så ser det ut.

Tycker ni att det är hopplöst? I alla fall vore jag tacksam om ni skulle tipsa mig en advokat som kanske skulle överklaga domen till högre instans. Jag ska nu ansöka om sjukersättning. Får jag avskag så återstår det bara att säga tack och hej.

Visningar: 788

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Tack snälla Ann61!

Hej!

Tråkigt med avslag. Jag fick liknande besked, efter att ha väntat i nästan 1,5 år på dom i förvaltningsrätten i Karlstad. Men jag har överklagat till Kammarrätten i Göteborg. Jag är med i en fackförening, så dom lovade att hjälpa mig. Så för några dagar sedan fick jag besked att jag är beviljad rättshjålp från LO-TCO. Har du någon facklig tillhörighet, så rekomenderar jag att du hör med dom.

Tyvärr är det fortfarande väldigt hårt, även om regering och fk lättat på reglerna något.

Jag önskar dig lycka till! Hör gärna av dig om du undrar något, jag är lite insatt i såna här fall.

Bedrövligt se hur dessa jurister tjänar pengar på dem sjuka/svaga.

Nollade med ingen inkomst verkar vara många på RESURS

eller fler med väldigt låg & hur ska pengar till advokat/jurist finnas?

Har man inte råd att äta eller bo måste det vara omöjligt med en jurist då rättshjälp inte ges.

Dessutom läser jag att en viss procent ska betalas vid vinst?! undrar om jag missuppfattat?

Kan det vara möjligt enligt lag att jurist få ta %? Då inga advokater har den rätten.

Du betalar en tim penning vilken ska ge dig hjälp så fungerar det hos andra advokater/juriste

Måste kolla upp saken låter som en hund ligger begraven:)

Din ev. vinst på retoraktiva pengar är dina pengar inget annat. vadå betala %.Jurister sitter & tjänar pengar på dem mest utsatta i samhället en sån skulle jag inte betala ett enda öre.

Träffa en advokat  i veckan & disskutera denna bit & fick till svar! Inge utförsäkrad har råd med advokat det går heller inte få rättshjälp, konstigt dessa  inte nämndes? 

Vet inte hur ni ute i landet har det men i Sthlm har dom flesta stadsdelar en advokat vilken är gratis träffa 15 minuter varannan vecka för råd:)

Det här var så intressant att jag måste ta orken att kolla då det ligger  under mitt favorit område där jag tidigare sysslat mycket med våra lagar/regler fast på betydligt större/högre nivå  än sjuk försäkringar:)

Någon måste väl ha anlitat dessa & vet pris?

Ward tar inga procent utan fast pris / instans

Svara på diskussionen

RSS

© 2014   Created by Resurs.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor