Juridisk fråga (111)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

juridisk lösning

Först beslutade Nils på Försäkringskassan där jag bor att jag måste ha läkarintyg från första dagen jag anmäler mig sjuk till Försäkringska…

Startad av 3/4 dels sjukersätting och delti

16 Aug 29, 2013
Inlägg av Förnyelse

Diagnos whiplash många år efter olycka, ersättning från Försäkringsbolag???

Har nu efter ett antal års bråkande med FK äntligen fått beviljad sjukersättning! Såååå himla glad för det!!! Men har en liten undran angåe…

Startad av Blomma

2 Aug 13, 2013
Inlägg av helvetet

kan en myndighet strunta i praxis i Högsta Domstolen

Förmådligen ja - den kan, och anledning är att en tjänsteman där vet att han/hon kan. Kanske inte behöver veta om en praxis, låtsas att int…

0 Aug 7, 2013

Utförsäkrad under medicinsk utredning

Har FK rättighet att utförsäkra mig när en medicinsk utredning är fortfarande på gång? detta är de som krävde  att detta utredning ska blir…

Startad av Cottonsox

8 Jun 28, 2013
Inlägg av Moonflower

ta tillbaka överklagan från förvaltningsrätten

Jag har bett förvaltningsrätten att skicka kopia på allt underlag Försäkringskassan skickade till domstolen i mitt ärende och jag hade fått…

22 Jun 24, 2013
Inlägg av 3/4 dels sjukersätting och delti

Antagandeinkomst beräkning kan baseras på SGI om den är högre...

Jag är väl en av de få lyckligt lottade som kommit undan hyfsat , men det har varit en lång kampJag har stångats med FK i 12 år men lyckats…

Startad av semark

9 Jun 23, 2013
Inlägg av semark

Arbetsskada ersättning från AFA?

Hej! Jag råkade ut för en olycka på mitt arbete år 2006 och i samband med sjukskrivningen så ersatte AFA inkomstförlusten. De gjorde också…

Startad av Karin

1 Jun 11, 2013
Inlägg av helvetet

legitimerade eller inte ?

Jag undrade vid några tillflälle - beslutet från tex Försäkringkassan - eller vad heter skrivelse där handläggare på Försäkringskassan uppl…

2 Jun 7, 2013

Möjlighet till omprövning och ändring av tidigare beslut

Är det möjligt, och vad är sannolikheten, att i efterhand under ett pågående sjukpenningärende begära omprövning och ändring av ett tidigar…

Startad av Surpuppan

1 Maj 25, 2013
Inlägg av Förnyelse

neka sjukpening - juridisk a spekt

Jag läste och fick uppleva själv - Försäkringskassan kan neka mig att betala sjukpening som jag hade ansök om på grund av att min arbetsför…

8 Maj 17, 2013

RSS

Aktuellt om sjukförsäkringen

Twingly Blog Search Sjukförsäkringen tspan:3m tspan:3m sort:published Search results for “Sjukförsäkringen tspan:3m”

© 2014   Created by Resurs.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor