Att vara sjuk (322)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Kan jag ha nån diagnos inom autismspektrumet?

Jag ska få hjälp att skriva remiss och ställa mig i kö för en neuropsykiatrisk utredning. Känner mig förvirrad för jag förstår inte varför…

Startad av Albertina

14 Nov 24, 2013
Inlägg av Benita

Hur hanterar ni okunskap och fördomar mot sjuka?

Hej Alla. Jag har stora svårigheter att hantera okunniga, fördomsfulla människor som är friska och förstår inte alls att många sjukdomar sy…

Startad av katarina

44 Nov 13, 2013
Inlägg av Förnyelse

att bli sjukare

Känner någon av Er lösningen ? blev sjukare - läkare skriver intyget - konsekvenserna - som arbetslös, arbetssökande kan jag inte söka arbe…

Startad av 3/4 dels sjukersätting och delti

4 Okt 27, 2013
Inlägg av 3/4 dels sjukersätting och delti

Avskrivning av studielån

Jag vill informera alla er som fått er sjukersättning beviljad om möjligheten att få era studielån avskrivna. Det är ju som bekant en tung…

Startad av carina

32 Okt 18, 2013
Inlägg av Benita

Sukvårdsupplysningens råd

Läste i Dagens medicin om sjukvårdsupplysning; Att föräldrar tar ssks råd på allvar och inte uppsöker vård om ssk inte tror att det behövs…

Startad av momi

1 Okt 5, 2013
Inlägg av Förnyelse

Hur länge kan man få stå i kö för utredning?

Det känns som jag har asperger men den diagnos jag har fått är social fobi. Har mer och mer börjat fundera på att ställa mig i kö för utred…

Startad av Albertina

2 Sep 28, 2013
Inlägg av Albertina

Jag har fått min sjukersättning beviljad

Efter fem års kamp mot FK, omprövningar, överklaganden till både FR och KR har jag äntligen blivit beviljad sjukersättning....visserligen…

Startad av carina

48 Sep 19, 2013
Inlägg av Förnyelse

sjukvården

Hej på er. Jag sitter här hemma och grubblar över mitt senaste besök hos sjukvården. Jag är rätt så hjälplös i de möten då jag har ett anno…

Startad av katarina

28 Sep 3, 2013
Inlägg av arja

Fler som är helt utanför samhället/ helt utan bidrag?

Efter att i 5 år tid blivit tvingad av af och fk att praktisera för att få ersättning så står jag nu utan praktik och nåt bidrag alls. Känn…

Startad av Albertina

44 Aug 22, 2013
Inlägg av Xante

Fibromyalgi

Hittade en intressant artikel på Dagens Medicin 20121112 Kunskap om cytokiner Diana Kadetoff smärtläkare på Nacka närsjukhus. I den här art…

Startad av Nefertiti

4 Maj 20, 2013
Inlägg av Förnyelse

RSS

Aktuellt om sjukförsäkringen

Twingly Blog Search Sjukförsäkringen tspan:3m tspan:3m sort:published Search results for “Sjukförsäkringen tspan:3m”

© 2014   Created by Resurs.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor